In augustus een offerte laten maken, akkoord gegeven en op afroep laten bezorgen.
Niets meer vernomen na maanden.
Ondanks dat we er tot 2 maal toe achteraan hadden gebeld met het verzoek om ons terug te bellen.
Niet teruggebeld dus!
Uiteindelijk er maar weer naar toe gegaan om verhaal te halen.
Bleek de offerte niet meer in hun systeem te zitten en dus onvindbaar.
Slecht geregeld en slordig allemaal hoor!
Alles wat mis kon gaan in wel zo'n beetje misgegaan. Levering werd de avond vooraf afgezegd. Volgende ochtend toch een mail dat het wel zou komen, gebeld: nee we komen echt niet. Vervolgens stond een uur later een zeer onsympathieke transporteur toch op de stoep met een incomplete levering. Hij was geenzins bereid om mee te denken. Dit heeft me erg veel tijd en gedoe opgeleverd, waardoor ik uiteindelijk alles zelf maar bij een bouwmarkt ben gaan halen. Nooit meer Gadero!
Online bestelling ging helemaal verkeerd. Ik heb op een zondag een bestelling geplaatst, waarin ook hang- en sluitwerk van wovar zat. Ik dacht dat het makkelijk zou zijn om dat in 1x mee te bestellen. De bestelling was om de zaterdag daarop op te halen, maar.... Op vrijdagmiddag 16.00 uur via telefoon vernomen dat de wovar delen niet waren besteld door gadero en dat 1 douglas balk niet beschikbaar waren. De rest van de bestelling wel op zaterdag opgehaald. Op dinsdag maar eens woensdag maar eens achter de wovar delen aan gebeld. Die kreeg ik uiteindelijk op vrijdag thuis gestuurd. De ontbrekende paal is 5 weken onderweg geweest nadat ie kwijt zou zijn geweest. Ook die kreeg ik achteraf thuis gestuurd. Je zou maar een klus hebben gepland en je wordt zo slecht geïnformeerd over leverdata als ik heb gehad... Voor mij geen bestelling bij gadero meer!
Service in de showroom, advies en levering was super. Helaas zijn de (bankirai) planken niet allemaal even mooi. Naast dat ze deels krom zijn of afwijkend in breedte zitten er ook echt lelijke plekken op veel planken.
Voor de derde keer houten gevelbekleding gehaald en voor de derde keer blijkt de levering beschadigd. Aan beide kanten en niet een beetje ook. Dat dat een keer gebeurt kan ik begrijpen, maar na deze derde keer zie ik een patroon. En dat met zo'n duur product, je voelt je gewoon bedrogen. Eea wordt ook verpakt, dus als je niet op locatie uitpakt en controleert kom je daar thuis pas achter. En dan moet je bewijzen dat het zo geleverd is. Mijn advies: controleer je levering op locatie met een medewerker erbij, ook al is het ingepakt.
Sinds 2018 meerdere bestellingen gedaan bij Gadero, o.a.
Beschoeiingsschotten
Red class tuinschermen + betonpalen
Div red class planken, balken en palen voor de bouw van een terrasoverkapping en schuur.
Bij de laatste bestelling kreeg ik planken welke niet aan de specificatie voldeden. Hier kom je natuurlijk pas achter als ze verzaagd zijn én je er mee aan het werk bent. Foto's gemaakt en een klacht gestuurd. Dag erna bericht gekregen dat er gekeken zou worden voor vervangende planken. Uiteindelijk planken van een andere lengte gekregen die wel aan de specificatie voldeden (waarmee ik uiteraard ook aan de slag kon).
Orderafhandeling is altijd duidelijk, vragen per email worden snel en goed beantwoord en nu is de klantenservice ook prima in orde.
30 mei bestelling gedaan, zou vandaag 14 juni worden bezorgd. Om 1600 uur nog een mail gestuurd en hierop reactie ontvangen dat de betonblokken tussen 1700/1800 uur zouden worden geleverd. Hele dag vrijgekomen maar helaas niets ontvangen. Eenmalige bestelling, hier nooit weer een order plaatsen.
1 ster. In juli 2022 is er een blokhuis bij mij geleverd. De montage nam 5 hele dagen in beslag, in tegenstelling tot de montagetijd van 2 dagen die eerder door Gadero genoemd werd. Al het materiaal moest nog op maat gezaagd worden en daarvan was de bouwploeg niet op de hoogte.
In januari 2023 zijn enkele dakshingles losgekomen door de wind. Ter info: het waaide niet extreem hard. Bovendien wordt de blokhut beschut voor een groot deel beschut door bomen en bebouwing. Maar kennelijk is een blokhut van €6.000,- niet bestand tegen een beetje wind.
Ik heb dit uiteraard kenbaar gemaakt aan de klantenservice die mij gelijk doorverwees naar mijn verzekering. Want: "Stormschade". Daar was ik het niet mee eens. De dame van de klantenservice vertelde dat het dak maar op 1 manier gemonteerd kon worden. In het montagefilmpje van Gadero worden asfaltnagels gebruikt. Ik ga ervan uit dat dit dan de enige juiste montagemanier is. Echter, bij het vastzetten van mijn dak zijn geen asfaltnagels gebruikt maar is een andere werkwijze toegepast. Eentje die bovendien afwijkt van het advies van Gadero. De enige logische conclusie is dat er dus een montagefout is gemaakt en dat Gadero dus aansprakelijk kan worden gesteld voor gebreken.
Hoewel ik een prachtig hok heb (met een los dak) ben ik niet te spreken over de werkwijze, de communicatie en de gemakzucht waarmee mijn terechte klacht wordt afgedaan.
UPDATE N.A.V. REACTIE EIGENAAR (6 feb. 2023)
Dank voor uw reactie. U schrijft dat ik contact moet opnemen met de service afdeling maar zoals u kunt lezen in mijn review (en hoogstwaarschijnlijk ook wel dondersgoed weet) is er al contact geweest met uw organisatie. Zoals eerder gezegd, ik word gelijk doorverwezen naar mijn verzekering. Gadero weigert hierin verantwoordelijkheid te nemen. Het is duidelijk dat het dak niet op de voorgeschreven manier gemonteerd is. Dit geldt ook voor de andere kant van het dak dat (nog) intact is. Ook deze kant is niet goed gemonteerd en begint los te laten. Graag actie want dit valt onder de garantie.
UPDATE 2 REACTIE VAN DE SERVICE AFDELING(7 mrt. 2023)
"Bedankt voor uw bericht.
We hebben uw klacht meerdere malen afgewezen omdat wij deze onterecht vinden.
De dakshingles zijn op de juiste manier gemonteerd. Als wij lang komen om dit opnieuw te monteren zal de montage precies hetzelfde gebeuren.
De stormschade welke u heeft ondervonden wordt gedekt door uw verzekering. Als er sprake zou zijn van onjuiste montage of gebrek aan storm, was de verzekeringsmaatschappij nooit overgegaan tot vergoeden van schade. Derhalve kunnen wij ons niet vinden in uw argumenten."
M.a.w.: eerder werd de toezegging gedaan dat deze 'service' afdeling met een passende oplossing zou komen maar vervolgens wordt mij verteld dat er geen oplossing komt. Gadero spreekt zichzelf dus een tweede keer tegen en heeft dus niet alleen steken laten vallen bij de montage maar ook in de communicatie.
Blokhutprofiel en rabatdelen via de website besteld.
Ophalen uit Groningen kon al de volgende dag omdat het op voorraad lag. Ik zou teruggebeld worden hoe laat ik kon komen. Uiteindelijk werd ik niet gebeld en duurde het een week. Bij ophalen zagen de bovenste planken er netjes uit maar bij thuiskomst bleken alleen de bovenste 5 planken netjes. De rest was erg slecht van kwaliteit. Rotte plekken, de rest van de planken hadden allemaal meerdere gaten waar de noesten hadden gezeten, waren krom of gescheurd. Om retour te doen moest er formulier via website ingevuld worden. Uiteindelijk teruggebracht en geld werd na 3 dagen teruggestort.
Let op: ook bij ophalen betaal je bezorgkosten!
Na rondgekeken te hebben in de showroom van een ander filiaal hebben zij mij keurig geholpen met advies en aanschaffen van schutting panelen. Meeste palen en panelen waren netjes, maar bij sommige palen en panelen zaten al scheuren in het hout.
Al met al ben ik aardig tevreden met de service van Gadero.
Op 16 juni draaibare lamellen besteld. Na lang wachten en nog niks te hebben ontvangen meerdere malen telefonisch contact gezocht met Gadero. De lamellen zouden de volgende dag geleverd worden, wat niet het geval was. Wederom gebeld waarbij aangegeven werd dat ik terug gebeld zou worden wat vervolgens niet is gebeurd. Vandaag, twee maanden na bestelling en nog steeds geen levering, opnieuw contact gezocht met het dringende verzoek het geld terug te storten. Nu maar hopen dat het geld terug gestort wordt. Zeer slechte ervaring met dit bedrijf.
Goed geholpen, ook op een zaterdag. Verzocht om doordeweeks terug te komen voor advies van de juiste afdeling. Producten netjes geleverd. Voor een stuk hout teruggekomen omdat ik er nog één nodig had en die niet per 1 kan bestellen. Gelukkig lag er nog eentje die we konden kopen in de winkel. Vriendelijke en goede service al met al👍
Bij mijn bestelling zaten 3 spuitbussen die onbruikbaar waren.
Contact gehad met de service afdeling en daarna keurig de kosten terug gekregen. Ik had bij de plaatselijke bouwmarkt nieuwe bussen lijm gekocht en ook een ijsje vanwege het warme weer. Nadat ik de bon had opgestuurd heb ik keurig netjes alles terug gehad zelfs de kosten van het ijsje. Dus voor mij een dikke, dikke voldoende voor de service van Gadero.
Zwarte panlatten besteld. Levering prima volgens opgegeven tijd. Bundels zwart droog hout in schaduw plek plat weggelegd tot gebruik.
Bij gebruik bleken 4 van 5 bundels prima maar 1 bundel niet in orde; niet alle latten waren goed geïmpregneerd. Doen we dan maar zelf. Werd na melding toch netjes vergoed. Zo hoort het. Kan een keer gebeuren. Prima opgelost door Gadero en haar toeleveringsbedrijf.
Panlatten zijn verder van goede kwaliteit.
Zou ze zo weer bestellen
In het kort: Gadero levert prima spul, maar komt beloftes rondom het monteren niet na en communiceert slecht.
Voor een dakterras was ik op zoek naar een bedrijf die zowel een vlonder als een pergola kan leveren en installeren. Geen probleem volgens de verkopers van Gadero, de materialen kan ik apart bestellen en met het ordernummer kan ik bij de Montageservice een afspraak maken voor het leggen. Nadat de vlonder onderdelen waren geleverd en na vele maanden contact proberen te zoeken met de verkoper en de montageservice, bleek dat het leggen van de vlonder onmogelijk was voor de montageservice van Gadero. De klus wat te complex kreeg ik te horen en ik moest zelf maar een partij opzoeken die het kan leggen. Het eerste de beste bedrijf wat ik benaderde kon binnen een paar weken doen wat voor de montageservice van Gadero onmogelijk was.
Ipe planken gekocht, FAS kwaliteit. Schitterend hout. Helaas een getordeerde plank ertussen maar perfecte service. Nieuwe plank nieuw geleverd. Aanrader!
Altijd vriendelijk , was alleen beetje vervelend dat de hout soort met profilering geruime tijd niet aanwezig was. Maar we hielden elkaar daar van op de hoogte en uiteindelijk leuke korting gehad. Gr stukadoors en afbouwbedrijf wiersema
Leuk online bestellen en voor je deur geleverd. Zolang alles vlot gaat natuurlijk want persoonlijk heb ik ondervonden dat niet alles geleverd kan worden volgens info op de website. En wanneer het fout loopt, dan sta je machteloos. Geen antwoord op emails, en telefonisch wordt iedere week wel iets anders beloofd. Al 4 weken wachten en frustraties.
Mail gestuurd voor advies inwinnen en het plaatsen van een order. Na 10 dagen nog steeds geen antwoord. Gelukkig kon de concurrent wel de vragen beantwoorden en heb ik daar het order kunnen plaatsen.
Super slecht, eerst de levering daar ging her al fout ,dus ik heb geannuleerd ze zeiden binnen de drie werkdagen zou ik mijn geld terug krijgen, niets ontvangen natuurlijk, gebeld en nu zou het meer dan 10 werkdagen zijn vooralleer het op mijn rekening zou staan ,het zijn een bende onozellaars ,ik koop daar niks meer en voor mensen die daar iets willen bestellen denk 2x na ,lees goed de reviews er zijn veel slechte had dat beter ook gedaan.
Zeer slecht bedrijf ,houden zich niet aan de afspraak, daar zal ik nooit meer iets bestellen
Op 15/12/21 een bestelling geplaatst, waarvan het product zogezegd nog ruim op voorraad zou zijn. Tot vandaag 03/01/22 nog niets ontvangen of terug gehoord. Ik heb ze meermaals proberen bereiken via hun contactformulier op de website of via mail, maar ik krijg geen gehoord! Ik heb deze bestelling geplaatst om het product te ontvangen tegen 10 januari, ruim op tijd dus. Er is ook nergens een telefoonnummer terug te vinden om ze telefonisch te kunnen contacteren. Slim gezien... Echt vreselijk, had ik dit maar op voorhand geweten! :(
Vlot en behulpzaam.
Aardige medewerksters.
Ik geef een 9.
Voorlopig ben ik echt niet tevreden met gadero.
Ik deed 2 bestellingen. 1 van beide (terrastegels en toebehoren) kwam ondertussen aan maar de andere kon nog niet mee en het papierwerk is vrij onduidelijk. Ik wacht nog even af en zie hoe het nog loopt voor bestelling 2.
Het geleverde materiaal is echter niet van goede kwaliteit. 10 terrastegels en allemaal zijn ze wel ergens beschadigd. De steunbalken om ze op temonteren zijn krom en van verschillend materiaal. Voorlopig 2 sterren omdat ik nog moet zien hoe er nu verder gehandeld wordt. Kan nog omhoog, kan evengoed omlaag, afhankelijk van hoe er nu verder gehandeld wordt.
Ik verbeter mezelf...
Heel snelle reactie op de mail betreffende de beschadigde stukken en vlotte regeling om deze te kunnen omruilen. Wat klantenservice betreft kan ik dus enkel tevreden zijn. Nu even geduld uitoefenen voor bestelling 2 en de omruiling die ik volgende week verwacht
Bij het in elkaar zetten van de blokhut bleken er een paar onderdelen te missen en de kitspuit was uitgedroogd. We zijn 5 maanden verder en nog steeds missen we onderdelen. Ondanks vele mailtjes en telefoontjes is onze blokhut helaas nog steeds niet compleet. Geen aanrader wat ons betreft.
Oplichters!
Blokhut + overkapping besteld, levertijd op de website was 2 weken, in de praktijk 4 maand gewacht. Vervolgens bestelling niet compleet en beschadigd. Klantenservice is er alleen om de klacht "in ontvangst te nemen". Er wordt niks mee gedaan. Op dit moment gerapporteerd bij de klachtencommissie en Radar gaat een uitzending maken over Gadero. Bestel hier niet!
Gadero lokt u met mooie Youtube video's in de val!
We hebben een leuke blokhut besteld die op voorraad en binnen 10 dagen leverbaar was.
Drie week later nog steeds niets gehoord, dus zijn we langs gegaan in de winkel. Het werd uitgezocht en we zouden binnen drie dagen telefonisch te horen krijgen hoe het zat. Maar nee hoor, anderhalve week later nog geen telefoon.
Inmiddels was de blokhut 1.500 euro duurder geworden, maar stond deze op de website nog steeds als “op voorraad, binnen 10 dagen leverbaar” (ik heb een archief aangevraagd bij het Web Archive. De link mag ik hier niet plaatsen, maar kan ik op verzoek delen). Direct maar weer zelf er achteraan gebeld. Ik kreeg te horen dat het niet op voorraad was en dat het ook zo op de website stond. Toen ik de browser herlaadde was het inderdaad aangepast. Heel flauw, het stond er echt (zie bovenstaande archieflink die ik in mijn - blijkbaar terechte - “wantrouwen” heb aangevraagd).
Toen was het al weer een maand later en hebben we in overleg met Gadero besloten om de bestelling om te zetten naar een andere blokhut die wél echt snel leverbaar is. Nog weer eens 1.700 euro duurder en minder mooi dan we oorspronkelijk hadden uitgekozen, maar dan hebben we ten minste iets.
Helaas. Een week later weer mail van Gadero; ook deze is niet leverbaar.
Dit slaat toch echt helemaal nergens op!
Echt alle begrip voor schaarste en een leverancier die niet levert, maar wees daar dan duidelijk en eerlijk over. Jullie hebben 7.000 euro van ons en alles wat we ervoor terugkrijgen zijn eindeloze beloftes die maar niet waar worden.
We hebben een leuke blokhut besteld die op voorraad en binnen 10 dagen leverbaar was.
Drie week later nog steeds niets gehoord, dus zijn we langs gegaan in de winkel. Het werd uitgezocht en we zouden binnen drie dagen telefonisch te horen krijgen hoe het zat. Maar nee hoor, anderhalve week later nog geen telefoon.
Inmiddels was de blokhut 1.500 euro duurder geworden, maar stond deze op de website nog steeds als “op voorraad, binnen 10 dagen leverbaar” (ik heb een archief aangevraagd bij het Web Archive. De link mag ik hier niet plaatsen, maar kan ik op verzoek delen). Direct maar weer zelf er achteraan gebeld. Ik kreeg te horen dat het niet op voorraad was en dat het ook zo op de website stond. Toen ik de browser herlaadde was het inderdaad aangepast. Heel flauw, het stond er echt (zie bovenstaande archieflink die ik in mijn - blijkbaar terechte - “wantrouwen” heb aangevraagd).
Toen was het al weer een maand later en hebben we in overleg met Gadero besloten om de bestelling om te zetten naar een andere blokhut die wél echt snel leverbaar is. Nog weer eens 1.700 euro duurder en minder mooi dan we oorspronkelijk hadden uitgekozen, maar dan hebben we ten minste iets.
Helaas. Een week later weer mail van Gadero; ook deze is niet leverbaar.
Dit slaat toch echt helemaal nergens op!
zelden zo'n asociale medewerker aan de telefoon gehad.
website:
Product kennis en informatie op de website is goed tot uitmuntend.
De weergave functie zoekopdrachten is onprettig en niet intuïtief genoeg.
Bezorgkosten: Je betaald al snel bijna €130 voor bezorgen. Of je nu op 2 kilometer of op 50 kilometer afstand woont maakt hier niet uit. Ze stralen hiermee uit dat ik wel heel dankbaar moet zijn dat ik bij hen mag bestellen.Die uitstraling herken je ook in de voorwaarden van het bezorgen zelf. Het moet wel het liefst op de voorwaarden van Koning Gadero. Je kunt het komen afhalen, maar wel op afspraak en liefst op zaterdag.
Personeel aan de telefoon is wel vriendelijk. Maar eerlijk is eerlijk, Ik zie voor de particulier geen argument om bij deze koning te bestellen. Ook qua prijsvoering niet. Koning Gadero richt zich denk ik liever op bedrijven / ondernemers en particulieren is bijvangst waar de koning niet harder voor loopt.
Ik besloot om mijn hout bestelling niet bij "Koning Gardero" te plaatsen maar bij Wigboldhout waar persoonlijke service and kennis groot is en waar men veel redelijker is met bezorging en bezorgkosten. Dus kijk daarvoor vooral even bij u in de lokale omgeving naar een goede gespecialiseerde houthandel.
Reeds besteld en betaald op 3 mei .nog niks gehoord of gezien, juist levering volgende dinsdag en de week nadien terug volgende dinsdag .
In 1 woord DRAMA !!!! Ik heb een tuinhuis besteld en betaald op 7-3-2021 en nog steeds aan het wachten. Geen goede reclame voor Gadero. Heb op het punt gestaan om de order te annuleren.
Vervolgens kreeg ik 3-6-2021 dan eindelijk een bericht dat het tuinhuisje er is. Eerst zien dan geloven...
Na het ontvangen van het afhaalbewijs op de geplande dag en tijd bij Gadero Groningen om mijn bestelling op te halen. Druk, maar super goed georganiseerd met zeer klantvriendelijk
personeel, welke alles in het werk stelden om mijn zoekgeraakte bestelling binnen de kortste keren boven water te krijgen.
👍Gadero, wees trots op je mensen!
Vr. gr.
Alle Knol.
2 gevlochten hazelaarschermen à 99,50 euro dus samen 199 euro, Bezorgkosten 129 euro!!
We hebben dus nog even verder gekeken.
Twee keer besteld, 2 keer drama. Voorraad klopt niet, dan weten ze het toch te regelen, maar oh nee toch weer niet. Er is altijd wat. Ook lijken ze niet te werken voor hun klanten, maar voor zichzelf. Absoluut niet klantgericht.
Ophalen is strak geregeld. Wel iets duurder maar goede kwaliteit.
Voorlopig ben ik echt niet tevreden met gadero.
Ik deed 2 bestellingen. 1 van beide (terrastegels en toebehoren) kwam ondertussen aan maar de andere kon nog niet mee en het papierwerk is vrij onduidelijk. Ik wacht nog even af en zie hoe het nog loopt voor bestelling 2.
Het geleverde materiaal is echter niet van goede kwaliteit. 10 terrastegels en allemaal zijn ze wel ergens beschadigd. De steunbalken om ze op temonteren zijn krom en van verschillend materiaal. Voorlopig 2 sterren omdat ik nog moet zien hoe er nu verder gehandeld wordt. Kan nog omhoog, kan evengoed omlaag, afhankelijk van hoe er nu verder gehandeld wordt.
Ik verbeter mezelf...
Heel snelle reactie op de mail betreffende de beschadigde stukken en vlotte regeling om deze te kunnen omruilen. Wat klantenservice betreft kan ik dus enkel tevreden zijn. Nu even geduld uitoefenen voor bestelling 2 en de omruiling die ik volgende week verwacht
Ik ben helemaal blij mee met mijn bestelling bij Gardero. Wij waren van plan om de achtertuin zelf opknappen en dus hebben wij een heleboel schutting-/ vlonder planken en betontegels nodig. Gardero heeft echt alles wat jij nodig hebt voor buitenklussen! Ondanks dat er veel reviews over bestellingen die heel lang wordt bezorg (ik had wel een moment zit te twijfellen), had ik het toch gedaan en mijn bestelling kwam binnen de volgende week. Zeer teveden over de kwaliteit van de product!
(EDIT: een ster eraf, want de 1.80m vlonderplanken die wij hebben gekocht is niet precies 1.80m (sommigen zijn 0.5-1cm langer, een beetje teleurgesteld dit kost ons meer werk om planken te zaggen)
Klantenservice is slecht bereikbaar. Bij problemen laminaat wordt er geen oplossing of alternatief geboden.
Website en filmpjes zijn echt top! Dit heeft mij uiteindelijk over de streep geholpen door zelf een overkapping met vlonder te maken. De prijzen zijn ook erg goed in vergelijking met andere houtbedrijven. Twee keer hout besteld en twee keer binnen 2 weken geleverd. Tot zover alles goed.
Maar dan: duim alsjeblieft dat de leveringen compleet en niet kapot zijn. Dat had ik helaas (kromme regels, verkeerde veilingdelen) en dan belandt je bij de slechtste serviceafdeling die ik ooit heb meegemaakt. Geen excuses, geen compensatie, alleen via mail bereikbaar, zeer trage reacties (3 á 4 werkdagen). Uiteindelijk hebben ze de problemen op weten te lossen, maar dat heeft mij veel ergernis opgeleverd.
Ik denk toch wel drie keer na voordat ik hier weer iets bestel. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Mensen pas op als je hier iets besteld!
begin mei 2020 een overkapping type Holton besteld en betaald!
(levertijd zou 3 a 5 weken zijn)
nog steeds niets ontvangen. We zijn nu week 35 en de zomer is inmiddels voorbij. We worden elke keer aan het lijntje gehouden.
laatste update is levering week 44. Daarnaast wordt er gezegd dat wij op de hoogte worden gehouden! niet dus!. compensatiebedrag nog niet eens € 140. op de site staat nu dat ze als eerste leveren
een woord SCHANDALIG. wees gewaarschuwd mvg Rene Barbier ordernummer (449001)